.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه دبير ستاد پیگیری استان جديد به معاون رئیس جمهور
دبیر ستاد پیگیری ایجاد استان جدید در غرب مازندران با ارسال نامه اي خطاب به معاون رئیس جمهور و به عنوان فرزند شایسته و غیرتمند غرب مازندران خواستار تعیین راه‌های عملی برای تحقق این خواسته مهم شده است ...
نامه دبير ستاد پیگیری استان جديد به معاون رئیس جمهور

دبیر ستاد پیگیری ایجاد استان جدید در غرب مازندران با ارسال نامه اي خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشوربه عنوان فرزند شایسته و غیرتمند غرب مازندران خواستار تعیین راه‌های عملی برای تحقق این خواسته مهم شده است .متن نامه بشرح ذيل ميباشد.

گفتني است استاندار جديد مازندران در جلسه شوراي اداري استان  در روز گذشته شديدآ با ايجاد استان جديد در مازندران برخورد كرده و گفت:مگر اندازه مازندران چقدر است که يک استان غربي داشته باشيم. فرمانداران بايد خود به عنوان يک استاندار، آن مناطق را توانمند سازند.

جناب آقای مهندس اسفندیار رحیم مشایی
معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور

سلام علیکم
به دنبال ملاقات حضوری اعضای ستاد پیگیری ایجاد استان جدید در غرب مازندران در آذر ماه سال 1385 با جنابعالی در محل هتل رامسر، برکات زیادی حاصل و نتایج چشمگیر عاید ستاد گردید، الحمدلله خواسته مردمی برای ایجاد استان جدید در غرب مازندران گستره این سامان را فراگرفته، مردم، منتخبین شوراهای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و جمع کثیری از مدیران و مسئولین، مهمترین خواسته برای خروج از بن‌بست توسعه نیافتگی و عقب نگه داشتگی این دیار را ایجاد استان جدید می‌دانند.
مردم این دیار دستیابی به رشد و توسعه را فقط و فقط در سایه استقلال از مازندران فعلی و ایجاد استان جدید می‌دانند. لازم می‌دانم به سمع و نظرتان برسانم که در طول دو سال فعالیت، دور جدید پیرامون ایجاد استان جدید در غرب مازندران که به دنبال خواست و اراده مردمی صورت گرفت و ستاد پیگیری اقداماتی در این خصوص انجام داده است، در غرب مازندران اتفاقاتی به وقوع پیوست که منشا تحولات مثبتی در آینده خواهد بود.
جناب آقای مهندس! در نشست‌های رسمی و غیر رسمی، کلاس درس دانشگاه و دبیرستان حتی کلاس‌های مدارس خردسالان، همه و همه صحبت از استقلال و ایجاد استان جدید می‌باشد.
آحاد مردم و منتخبین شورا‌های شهر و روستا، دانشگاهیان، فرهنگیان، فرهیختگان، خیرین و نیکوکاران از هر فرصتی استفاده نموده و از تاسیس استان جدید سخن به میان می‌آورند. مهمترین خواسته در نشست شورا‌های اسلامی بخش‌های شهرستان تنکابن و رامسر در محل فرمانداری رامسر در تاریخ 14/8/86 که با حضور مسئولین استانی و محلی برگزار گردید، بحث ایجاد استانی جدید به شایستگی طرح گردید و از آن به عنوان تنها گزینه خروج از بن‌بست توسعه نیافتگی غرب مازندران یاد شد.
همچنین در نشست سالیانه اتحادیه پوشاک شهرستان تنکابن در محل مجتمع رشد در تاریخ 16/9/86 باز هم به مهمترین مسئله غرب استان مازندران یعنی تاسیس استان جدید تاکید شد که با استقبال حاضرین روبرو می‌گردد. در همایش تنکابنی‌های مقیم تهران که آذر ماه 86 در تهران برگزار گردید این مطالبه مهم و اساسی مردم برجسته می‌شود، در همایش سالانه مهندسین تنکابن در تاریخ 5/12/86، روز مهندس، در مجتمع رشد برگزار گردید موضوع استان شدن غرب مازندران به عنوان یک نیاز جدی، فوری و ضروری مطرح می‌گردد. در این همایش، تشکیل کارگروهی برای بررسی توانایی‌های غرب مازندران به تصویب می‌رسد تا در قالب طرح جامع تدوین گردد. نشست‌های شورا‌های شهرستان‌های غرب مازندران در رامسر، تنکابن، چالوس و در ماه جاری در نوشهر برگزار گردید که مهمترین خواسته تاسیس استان جدید بود.
جناب آقای مشایی! ورود شورا‌های اسلامی شهرستان‌های رامسر، تنکابن، چالوس، نوشهر و نور، در دست گرفتن ابتکار عمل، برگزاری نشست‌های مشترک و فصلی با محوریت توسعه غرب مازندران و تاسیس استان جدید نشان از فراگیر شدن مسئله و ایجاد وفاق جمعی دارد که در گزارش مکتوب و مصور در آینده نزدیک تقدیم خواهد شد.
از جنابعالی به عنوان فرزند شایسته و غیرتمند غرب مازندران انتظار داریم ما را در انعکاس درد جانسوز همزیستی با کسانی که ما را برای خود می‌خواهند و هر روز ما را از قافله توسعه و پیشرفت باز می‌دارند به مقام محترم ریاست جمهور و تعیین راه‌های عملی برای تحقق این خواسته مهم یاری نمائید.



ایام عزت مستدام
سید کریم بنی هاشمیان
دبیر ستاد پیگیری ایجاد استان جدید در غرب مازندران

87/3/20



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 تير 1387
فامیل بودن با رئیس جمهور دلیل بر خیانت به کل مازندرانیها نمی شود.
اگر اینجور باشد که ما هم سری در سرها داریم.
نا شناس 22 تير 1387
اگر فامیل با رییس جمهور دلیل نبود ، شفقت را بر نمی داشتند تا همشهری رییس جمهور را استاندارتان بکنند. اگر دلیل نبود تنکابن با 400 کیلو متر دوری که در همین دولت سه بار فرماندار ش تغییر کرد فراموش نمی شد وآمل که کمتر از 100 کیلو متر با مرکز استان فاصله دارد فرمانداری ویژه نمی شد. هر چند از این فامیل ما ورییس جمهور آبی گرم نمی شود.
شهریار 22 تير 1387
مسلما هدف از نگارش این نامه استفاده از ظرفیت‌ها بوده نه به رخ کشیدن نسبت‌ها و کودکانه خود را بزرگ‌تر دانستن. خیانت چیست؟ خائن کیست؟ کسی که حق پامال شده سی‌ساله‌اش را مطالبه می‌نماید و می‌خواهد برسر تضییع کنندگان حقش فریاد بزند در جرگه خائنان است؟ کدام عقل سلیم این سخن را می‌پذیرد. بلکه باید گفت خائن کسی است که این مردم را امروز به این نقطه رسانیده تا صلاح و فلاح خویش را جز در استانی شدن نیابند و از تهدید‌ها و برچسب‌ها نهرساند و ترو شخصیت را به جان بخرند چرا که رسیدن به هدف استانی شدن مقاومت بسیار می‌خواهد.
دوست عزیز!
همین نگاه سری در سرها داشتن باعث شده تا امروز سر مردمان غرب مازندران را به خاطر بی‌سر بودن در مرکز استان گوش تا گوش ببرند و هر خام بی‌تجربه ای را به عنوان مدیر برای کسب تجربه به غرب مازندران بفرستند تا تئوری‌های پوسیده مدیریتی‌اش را بر مردم این منطقه بیازماید و بعد از چند صباحی با کوله بار تجربه به پست بهتری منتقل شود. این نگاه سری در سرها داشتن خود نطفه تبعیض را تشکیل می‌دهد در حالی که یادمان رفته که همه ما در این نظام شهروندیم و از حق برابر برخورداریم. حقی برابر که نه تنها قانون بلکه شرع مقدس بر آن صحه نهاده است.
سینه مردمان این خطه مالامال از تبعیض‌ها و نابرابری‌هاست و امروز بیش از پیش سرباز کرده و آن را فریاد می‌زند.
به امید تحقق خواسته به حق استانی شدن غرب مازندران
شهریار- شهروند غرب مازندرانی
ahmad 22 تير 1387
زنده باد غرب مازندران درود بر خط شکنان تحجر و عقب ماندگی مرگ بر استعمار گران ساروی
نابود باد سایت شمال نیوز
علی مرکباتی 21 تير 1387
خیانت به کل مازندران؟یا خیانت به مرکز نشینان
این چیزی که شما به آن میگویید مازندران یک حد و مرز جعلی است که در زمان رضا خان تعیین شده تاریخ چند هزار ساله شمال ایران به خوبی حد ومرز طبرستان و دیلمستان را تعیین کرده جدا کردن شرق گیلان و غرب مازندران تنبیهی بود که رضاخان به خاطر حمایت مردم این خطه از قیام جنگل و مشروطیت به عمل آورد سابقه تاریخی مازندران شما همون 60 یا 70 سال اسراییله ولی دیلمستان و محال ثلاث چند هزار سال سابقه تاریخی داره
شما مرکز نشینان یادتون رفته جواب سلام غیر همشهری هاتون رو به زور می دادین و ما رو کمتر از خودتون میدیدن شما قومیت خودتون رو برتر میدیدن و ما رو این همه تحقیر کردین حالا عاشق گل روی مردم غرب استان شدید!
امیر 23 تير 1387
خیلی جالبه فکر کنم همین نامه وهمین نظرات خوانندگان محترم بهترین دلیل عقب ماندگی این استان باشد.جدا بدون هیچ گونه حب بغض اگر نگاه کنیم ساری بع عنوان مثلا مرکز این استان چه امکانات وقابلیت هایی دارد که دیگر شهرهای استان ندارند با توجه به جمعیت ووسعت شهری؟جالبه همگی هم زبان واز یک ریشه ایم ولی چشم دیدن همدیگر را نداریم.ضمن احترا م کامل به آقای استاندار ودیگر مسئولان غیر بومی آیا توجه کردیم که این استان کمترین مدیر بومی را در کشور داراست.دلیل همگی آن فقط از این اختلافات بی ریشه ای است که دود آن را فقط به چشم خودمان می برد.چرا که همین تفکر در نمایندگان محترم مجلس ما هم وجود دارد که نمی توانند با یک اتفاق نظر یک مازندرانی را به عنوان مدیر سطح کلان برای استان انتخاب نمایند.ریشه دراینجاست وگرنه مازندران وسعتی ندارد که بخواهیم آن را چند پاره نماییم.بییاییم به جای این حرف های تفرقه بر انداز انه که دود ناشی از آن فقط به چشم های ما می رود.نمایندگان ودیگر مسئولان بومی را وادار نماییم تا با اتحاد وهمدلی دولت را مجاب نمایند تا طرح های بزرگ اقتصادی را در نقاط مختلف مازندران اجرا نماید(به جای آنکه در استانهای کرمان ویزد واصفهان که استانهای نور چشمی هستند)تا بدین طریق با ایجاد اشتغال ودرآمد زایی این مسائل حل گردد.






حسيني 25 تير 1387
سلام بي بند و باري و اوباش گري عقب ماندگي است نه مسلمان بودن و غيرت ولايت داشتن درود بر سايت شمال نيوز كه از افتخارات مازندران مي باشد غرب مازندران نبايد براي استاني شدن به مردم ساري تو هين كند فرهنگ مردم ساري فرهنگي قرآني است شما فكر مي كنيد چهار تا تهراني اومدند چهار تا ويلا درست كردند بافرهنگ شديد شما فقط براي گرفتن چارت سازماني ادارات و پست و مقام گرفتن داريد تلاش بيهوده مي كنيد زنده باد استاندار جديد درود بر سايت شمال نيوز چشم حسودها كور كور كور كور كور كور كور كور كور كور كور كور كور كور كور
حامد خلیلی ازنی 27 تير 1387
با اهدا سلام
می خواستم عرض نمایم بعد از انقلاب چه کارخانه و صنعت در مرکز استان ایجاد شده است که در حق مردم غرب استان جفا شده و در انجا این صنایع دایر نگردید حتی کارخانه های نساجی که از زمان گذشته دایر بود از بین رفت و تعطیلی زغال سنگ البرز مرکزی نکا چوب و .....از طرف دیگر شهرستان ساری به تنهایی جمعیتی بیشتر از رامسر تنکابن و چالوس دارد.
در همین در خواست نیز که می توانست مودبانه باشد ، نشان داد نویسنده که مسئول پیگیری است چقدر از ادب دور می باشد و به مردمانی توهین می کند که در ایمان ادب مانند ندارند از طرف دیگر باید مثل مراکز استان دیگر بود تا تمام امکانات را در خود خذب می کرد.مثا گیلان ورشت
نا شناس 29 تير 1387
اي كاش رفتار شما مركز نشينان مازندراني با ما مثل رفتار مردم فهيم رشت با غير رشتي هاي گيلاني بود. من تعداد زيادي از فاميلهايم ساكن گيلان هستند و با مردم فهيم و متمدن رشت كاملا آشنا ام و از فاميلهايم خيلي چيزها در مورد اين مردم خوب و واقعا انسان شنيده ام. اي كاش شما هم كمي از رشتي ها ياد مي گرفتيد. با آنكه رشت به مراتب از ساري بزرگتر و پر جمعيت تر است. هم تعداد دانشمندان آن بيشتر است (پروفسور رضا و پروفسور بهزاد و پروفسور سميعي و پروفسور اكبرزاده و ...) و هم تعداد مفاخر ملي آن (ميزرا كوچك خان و ...)
فريبرز 30 تير 1387
ايجاد استان جديد كار پرهزينه اي هست غرب مازندران كه گيلاني الصل مي با شند رو به سرزمين مادري آن برگردانند منظورم تا چالوسه مشكل حل ميشه.
در آنصورته كه سرزمين گيل و ديلم و تالش محقق خواهد شد به مركزيت شهر زيباي رشت.
امضا : يك ديلمي
يك ديلمي 30 تير 1387
تشكيل استان نبايد هويت ها رو زير سوال ببرد.
اقوام اصلي شمال زيباي ايران ديلم و گيل و تبري و تالش هستند .
استان گلستان كه تكليفش مشخصه از تبريان هستند.
استان مازندران را تا چالوس كه محل تلاقي گيلان و مازندران است تعريف كنند.
از چالوس كه گيل و ديلم هستش را به رشت بسپرند.
در اين صورت تبريها سرزمينشان به دو استان زيباي گلستان و مازندران تقسيم شده است و مي توانند براي حفظ زبان و فرهنگ خود برنامه ريزي دقيق تري بكنند.
اما گيل و ديلم و تالش:
با سپردن شهرستانهاي گيلك نشين غرب مازندران به سرزمين اصلي آن ديلمي ها و گيلكهاي آن شهرها هم در اين صورت راضي خواهند بود. آنها هم مي توانند به حفظ زبان و فرهنگ خود بپردازند و به آن عشق بورزند.
در اين صورت استان گيلان و ديلمستان نياز به يك اسمي دارد كه همه ي اين اقوام را در بر بگيرد كه آن به عهده كارشناسان است.نامش مي تواند استان گيلان و ديلمستان باشد.
اما اخبار واصله حاكي از آن است كه مردم تالش هم درخواست استان شدن از رياست محترم جمهور كرده اند. خوب من با اينكه يك گيلانيم و يك ديلمي ولي موافق اين موضوع هستم و تعصبي كوركورانه ندارم .
موافقت من با اين موضوع به دلايل زير است:
- با اين كار قوم باستاني تالش مي تواند خود به اداره سرزمين بومي خود بپردازد و آباداني و عمران آن رونق گيرد.و زبان و فرهنگ خود را بهتر حفظ كنند.
- اما مهمترين و جالبترين دليل : اين كار يعني استان شدن تالش مي تواند سيگنالي از طرف دولت ايران به تالشان جمهوري آذربايجان باشد و .... كه خود بهتر مي دانيد.
ديلمستان نمي تواند يك استان باشد زيرا هم جمعيت كمي دارد و هم اينكه گيل و ديلم خيلي بهم نزديك بوده و ريشه گيلكهاي جلگه نشين ديلمي است و اين دو جز جدايي ناپذير هم هستند . مگر اينكه دولت بخواهد كاري كند كارستان و با برگرداندن يكي از مرا كز اصلي ديلمستان يعني الموت قزوين استاني به نام ديلمستان تشكيل دهد.
نتيجه اينكه با تشكيل چهار استان با فرهنگهاي بومي مختص به خود با توضيحي كه بنده دادم ، رضايتبخش ترين حالت ممكن اتفاق مي افتد.

***
استان گلستان : زبان و فرهنگ تبري
استان مازندران: زبان و فرهنگ تبري
استان گيلان و ديلمستان: با فرهنگ گيل و ديلم
استان تالش: با فرهنگ غني و زبان باستاني تالشي. كه انشاالله با كمك دولت قدرتمند جمهوري اسلامي تالش شمالي هم به آن اضافه خواهد شد.

پس عزيزان من كه تلاش مي كنيد غرب مازندران را استان كنيد به چند دليل ساده اين كار بصرفه نيست:
- ايجاد كلانشهري ديگر به عنوان مركز استان و تخريب زمين (زمين در شمال كم است) و بزرگ كردن يك شهر كوچك به شهري بزرگ .
- قاطي شدن گيل ها و ديلميها و تبريها در اين استان تازه تاسيس و همان داستان هميشگي و اختلافات قومي و ... عدم عمران و آبادي.
- ايجاد اصالتي بي محتوا و بي ريشه .
- جمعيت كم
- عدم سنخيت نام استانهاي شمالي با محتواي مردم آن . مثلا همين گيلان و مازندران كنوني.
- در صورت تخصيص مركز صدا و سيما با مشكل زباني و ... مواجه خواهند شد.
- ...

لازم به توضيح است كه گردانندگان جلسات مربوط به استان شدن غرب مازندران را چه كساني رهبري مي كنند؟ آيا كارشناس هستند؟

به نظر من بهترين اقدام ممكن تشكيل استانهايي به تفكيك قوميتي بايد در دستو كار قرار گيرد.

-
kam 12 مرداد 1387
ما شدیدا مخالف تشكیل استان جدید در غرب مازندران هستیم و تشكیل جلساتی در این خصوص را محكوم میكنم .

از دولت محترم تقاضا داریم سرزمینهای گیل و دیلمی كه قرار است در این طرح قربانی قومگرایی شوند را به سرزمین مادری برگردانده و مانده ی آنرا هم به ساری بسپارید.

در این صورت هم هزینه كمتری خواهد شد و هم دو استان مازندران و گیلان به هویت خود باز خواهند گشت.

از مسئولین محترم استان گيلان خاضعانه میخواهیم: تا دیر نشده و برای كم كردن حساسیتها و توطئه ها نام گیلان را به اسمی كه اشتراك بین همه اقوام گیلانی هست تغییر دهیم.

كاسپیان بهترین گزینه
علی 22 مرداد 1387
اگه قرار استان جدید تاسیس شود باید در استان کرمان باشد که بزرگترین استان کشور است و استان جدید باید به مرکزیت بم باشد چون سال 83 قرار به استان شدن بم بود که زلزله باعث شد این امر به تویق بیافتد
نا شناس 3 آذر 1387
ما کرجی ها از استان شدن بم بزرگترین شهر خشتی جهان حمایت میکنیم.
جبار فاضل 6 ارديبهشت 1388
سلام بنده بچه نور واز خبر نگاران و گوينده گان صدا سيما هستم و خواهان تشکيل استان جديد به نام نورستان هستم و ميخواهم اولين گوينده صدا و سيماي استانم باشم پاينده باد استان جديد شمالي با مردمان غيور و کوشا
az zoniedam 8 خرداد 1388
به زودی مردم غیرتمند و با اصالت ایرانی و اسلامی تالشستان استان پر پتانسیل تالشستان را با حمایت دولت جشن خواهند گرفت.بژی ایران, بژی تالشستون.
ایرانی و تالش تیر 15 تير 1388
استان تالش تنها راه نجات از محرومیت غرب گیلان است مانند اردبیل که هم استان آباد شد.
رضا 31 فروردين 1391
من بندرعباسي ام و از تشكيل استان جديد در كرمان تحت عنوان استان بم حمايت ميكنم.
فرهاد 18 ارديبهشت 1391
اگر تو بندری هستی چیکار به کرمان داری به کوری چشم همه ی حسودا استان سبزواران به مرکزیت جیرفت تشکیل می شود
غفاری 20 ارديبهشت 1391
ما گرگانی ها از استان شدن بم حمایت می کنیم
صدرا 25 ارديبهشت 1391
ما شیرازی ها از تشکیل استان سبزواران حمایت میکنیم.واقعا اسم قشنگیه
امین 27 ارديبهشت 1391
درود بر مردم جنوب کرمان.درود بر مردم استان سبزواران
ایمان 31 شهريور 1391
سلام به همه دوستان و سروران ارجمند.
ما مردم باغچمک مسرانه و مجدانه خواهان تقسیم استان کرمان هستیم که بر این مبنا استان جدید در شرق کرمان به مرکزیت بم بزرگ باشد.
ایمان 31 شهريور 1391
مصرانه و مجدانه خواهانیم که بم استان شود
محمد علی 31 شهريور 1391
درود بر مردم با فرهنگ و با ریشه و با اصل و نصب و شهید پرور و غیور و مرزداران غیرتمند و فهیم کلان شهر بم و بروات و همچنین شهرستانهای ریگان و فهرج و نرماشیر و نظامشهر و دهبکری و ابارق و خاجه عسکر و باغچمک زیبا
جیرفتی 5 فروردين 1392
درست است که گفته شده استان کرمان باید تقسیم شود به نظر من استان های کرمان و سیستان و بلوچستا باید هر کدام به دو استان تقسیم شوند. سالهاست که استان کرمان به دو منطقه شمال به مرکزیت کرمان و جنوب به مرکزیت جیرفت تقسیم شده و تا کنون 18 اداره کل جنوب از شمال مستقل شده فقط مانده استانداری و دادگستری به امید تشکیل استان کرمان جنوبی یا سبزواران به مرکزیت جیرفت
alireza 27 مرداد 1392
درود بر سمنگانیان

تشکیل استانی جدید به مرکزیت سیرجان انشالله
علی اکبر 28 آذر 1392
کرمان جنوبی /کرمان جنوبی /سبزواران /مهد تمد بشر /دیار شهسواران /دیار گنج خیز قلعه گنج /مینوی جهان /رودباران/شهر معادن ، فاریاب /شهر مشک و عنبر عنبرآباد و بهشت ایران در ب بهشت /شهر با اصالت بلوک
حسین 8 شهريور 1393
استان جیرفت قطعی هست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.